10. feladat: Ötletek a Google alkalmazására az osztályteremben
A Google-t rengetegen használjuk mindennapi életünk során. A legtöbben kétségkívül levelezésre használják. Számos alkalmazása van azonban, ami szuperül hasznosítható az oktatásban. Lássunk néhányat közülük!Osztálycsoport létrehozása.
Gyorsan el lehet juttatni az információkat a diákokhoz és azok számukra könnyen visszakereshetőek. (nem úgy, mint a facebookon) → osztály programok szervezése.Csoportok:
- A gyerekek projektmunkához létrehozhatják saját csoportjukat, ha a tanárt is beveszik lehet ellenőrizni a munkájukat.
- Öregdiákokat összefogó csoportot is létre lehet hozni és így közösséget, programokat szervezni.
- Egy-egy program, projekt szervezéshez lehet új csoportot létrehozni. (nemzetiünnep, előadás szervezése)
Naptár:
- Nagyon hasznos, mert alkalmazható az okostelefonokon is, nem csak a gépen, szinkronba lehet hozni a kettőt.
- Egyszerűen lehet kezelni vele a határidőket, mindenki látja amit a tanár beállít. Így nem marad le senki a fontos információkról.
- A naptárba az egyes dátumokhoz bejegyzéseket is lehet írni, akár közzé is lehet tenni rajta a házi feladatot.
- Az osztályból meg tudják osztani egymással a gyerekek a naptárjukat, így minden sokkal könnyebben leszervezhető, mint például egy osztálykirándulás, tanulmányi út, múzeumlátogatás, stb.
Google térképek
- Mint tananyag: Minden térképhez kötődő információt meg lehet vele jeleníteni: csatákat, várakat, egy-egy személyhez (író, költő, király, stb.) kötődő helyszínt. Minden helyszín elnevezhető, szöveg, kép és videó rendelhető hozzá.
- Mint feladat: A diákokat meghívhatom egy üres – de már címmel és leírással rendelkező térkép szerkesztésére. Az ő feladatuk az, hogy feltüntessék a fontos helyszíneket és a helyszínekhez kapcsolódó fontos információkat is rendeljék a földrajzi helyekhez. Pl: így lehet dolgozatot iratni ‘56-ból...
- Ötletek: használjunk rétegeket! Pl.: 1. réteg Arany János, 2. réteg Petőfi – hol vannak közös pontok? - megmutatni a google street-en keresztül: hogyan néz ki ma. -> élményszerűség!
- Osztálykiránduláshoz osztályfőnökként sok hasznos információt meg tud az ember nézni. (érdemes-e három órás városnézést szervezni…)
- Szintén osztályfőnökként: színház, múzeumlátogatás stb… találkozóhelyet belinkelni a gyerekeknek.
Google Rajzok (Diagramok és folyamatábrák létrehozása)
- Mint tananyag: Quantitatív adatokból küölönböző diagramok, ábrák hozhatók létre elősegítve az számok, adatok tanulását. Hasznos lehet például történelem, földrajz, kémia, fizika, de tulajdonképpen bármely tantárgy segítségével
- Linkeket is meg lehet osztani, ezáltal beágyazhatók különböző extrainformációk. Például egy vázlatos mindmap mellé linkeken keresztül elérhető videó, kép, hanganyag, stb.
- Mint feladat: Bizonyos mennyiségű eltérő adatokat kell egy táblázatba foglalni.
- Ötletek: helyesírás ellenőrzőként, szótárként is alkalmazható, valamint képeket is lehet beilleszteni, kidekorálni, táblázatokat is lehet létrehozni.
Vélemény: Nagyon érdekes, hasznos, kifejezetten rajzos célra készült, de bizonyos fokig tudja azt, amit a Word is. Külön előnyős, hogy össze van kötve számos más Google alkalmazással (Képek, Szótár, Tudós, Idézetek, stb.), Viszont csak írni bele szövegdoboz nélkül nem lehet. De például azoknak, akik “szabad kézzel” (sémákat nem használva) szeretnek gondolattérképeket rajzolni azoknak ez a program kifejezetten jobban alkalmazható gondolattérképek megalkotására.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése