2016. március 11., péntek

6. feladat: Interaktív multimédia bejegyzés
Képtalálat a következőre: „interaktivität”


A mai világban minden az interaktivitásról szól. Az interaktivitás elméleti alapja a konstruktív pedagógia. Eszerint az elmélet szerint a tanulási folyamat során az információkat "szét kell szednünk", majd "újra összeraknunk", vagyis konstruálnunk. Ez pedig csak tevékenységvégzéssel lehetséges.
Természetesen a diákokat hagyományos módszerekkel is interaktivitásra lehet bírni, amikor közösen készítünk vázlatot, időszalagot stb-t az órán.
Ám a digitális eszközök számtalan plusz lehetőséget biztosítanak ehhez.
Lássunk néhányat közülük:
Az 1956-os forradalom tanítása általában a "helyszínek" és "események" bemutatásában  kimerül. Ezért kerestem anyagokat ehhez a részhez. Az elsőként bemutatott két anyagot tanórákon használnám, kis pihenés, vagy az érdeklődés felkeltése érdekében:

A google térkép segítségével bemutathatjuk akár egy vidéki iskolában is az 1956. október 23-i nap eseményeit:
https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=47.500387%2C19.071064&spn=0.032414%2C0.084543&msa=0&mid=zEEm0DerSVt0.kGayiGV0G_ds

Magam sohasem értettem, miért kell helyszínről-helyszínre bemagolnia ezt minden diáknak. Azonban hihetetlen izgalmas lehet az órán végigjárni a helyszíneket, megbeszélni az események sorrendjét. A tékép segítségével ráadásul sokkal logikusabban átláthatják a diákok a folyamatokat egymásutániságban.

A történelmi beleélést segíti egy-egy visszamlékezés, élő adás meghallgatása. Én magam leginkább pihenésre használnám, óra közben (ami igen sokszor elmarad...) Ha már '56, legyen Sinkovits Imre, és a Nemzeti dal!
https://www.youtube.com/watch?v=lWQ8bp8D6Z0

Végül pedig még számítógépes játékok is elképzelhetőek mint tananyagok... igaz, leginkább otthoni alkalmazásukat tudom elképzelni... http://treko.hu/aranyforum/arcade.php?mode=play&g=2309

Képtalálat a következőre: „október 23. ma”Képtalálat a következőre: „október 23. ma”




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése