2016. február 21., vasárnap

2. feladat: NAT 2012


Képtalálat a következőre: „számítógép az oktatásban”

NAT 2012


Mi ez: tanárok és diákok közös ellensége, elméletben mindenki kurtítaná, gyakorlatban mindenki bővítené, és senki nem tudja, hogy pontosan micsoda is? Tádámmm: a NAT, azaz a Nemzeti Alaptanterv.

Ez a dokumentum nagy vonalakban meghatározza, hogy mit is kell csinálni egy iskolában. Sokat beszélnek róla, keveset olvassák, kivéve a leendő tanárok, mert nekik sokat kell. Lássuk, mit ír a digitális kompetenciáról:
"A digitális kompetencia felöleli az információs társadalom technológiáinak (információs és kommunikációs technológia, a továbbiakban IKT) és a technológiák által hozzáférhetővé tett, közvetített tartalmak magabiztos, kritikus és etikus használatát a társas kapcsolatok, a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén." Ezt kell tehát elérni az iskolában.

Hogyan is egy magyar- történelem tanárnak?
Azt gondolom, a mai iskolai infrastruktúra elsősorban otthoni feladatok terén nyújt lehetőséget a digitális kompetencia fejlesztésére. Humán tárgyak tanításokor jó módszer lehet hosszabb otthoni írásbeli feladatok ("esszé") kiadása, melyet igényesen, szövegszerkesztő használatával kell elkészíteni. Azt gondolom, azért is sikeres lehet egy ilyen feladat, mert támogatja azokat a diákokat, akik helyesírásuk, vagy kézírásuk miatt bizonytalanok az ilyen jellegű feladatokban.

Ezen kívül legfontosabb feladatomnak az internetes források kritikus használatának megtanítását tartom. Különösen a történelem esetében nem mindegy, milyen forrásokból tájékozódik az ember, ráadásul az internetes forráshasználat egyre nagyobb arányban szorítja ki a nyomtatott információhordozókat.
Tisztában vagyok vele, hogy sokkal sokrétűbb, változatosabb feladatokat ró a tanárokra a digitális kompetencia fejlesztése, mint a szövegszerkesztő magabiztos haszálata, és a kritikus internethasználat. Őszintén remélem, hogy a kurzus során új ötleteket szerzek ezzel kapcsolatban. Mégis úgy gondolom, hogy ha ezt a célkitűzést tanárként sikerül elérnem, az már komoly siker.

Valami feladatot pedig a kollégákra is kell hagynom...

Képtalálat a következőre: „számítógépező gyerek”

Utólagos megjegyzés: Szerencsére számos új ötletet szereztem a félév során. Egyik leginkább kamatoztatható véleményem szerint az online timeline-ok lehetősége. Remélem, ki tudom próbálni majd "élesben" is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése